tisdag 8 oktober 2013

SMÅPLOCKSREFLEKTIONER i RÖTT


Såg en bild på en röd ansiktsmask , TYP maskerad
som var till försäljning
Det var väl inget märkvärdigt i sig
Men reklamorden drog till sig min uppmärksamhet
Det stod "Erotisk röd mask"
Hmm..var ligger det erotiska gömt i den
Jag trodde det erotiska uppkom av en tändning.. inifrån
väckt av en människa..inte av en Mask
Så var upptändningen i masken finns ..förstår jag inte

Men kanske den RÖDA färgen kan framkalla
nån liten erotisk känsla
Då rött är en stimulerande färg,som ökar blodcirkulationen
och därav känslan av värme i kroppen
Den höjer blodtrycket och ökar andningsrytmen
Rött stimulerar flera körtlar i kroppen
och påverkar i synnerhet adrenalinproduktionen
och i viss grad könshormonerna.

Så långt

Men nog vill jag hellre bli tänd av en synlig man
ÄN en man gömd bakom en RÖD mask
Känns lite mer naturligt då..om jag så säger

Likadant med underkläder..kläders reklam
och MYCKET annat som skall locka oss till KÖP
anspelas på SEX ..till-dragelse

Nog är världen bra skev ändå

Förr kunde man förstå det..på ett sätt
Då mycket var tabu och belagt med synd och skam
och därför var gömt undan för lystna blickar
Att visuella kläd-kontakter då kunde framkalla erotiska känslor
Men idag..då människor visar och är mer avklädda än någonsin
Så tycker jag det borde vara tvärtom
Att man borde dölja lite mer..för att locka fram fantasin

Försäljarna försöker med alla medel få oss att TRO på
det dom VILL ATT VI SKALL TRO på..FÖR att vi skall köpa det dom vill
Och SEX verkar vara något som de vill och tror skall locka
FÖR det kryllar det av i olika reklaminslag
Vad det än är..som skall säljas

Läst på WIKIPEDIA citat:
Visuell retorik, när visuella medel verkar för att övertyga betraktaren om något
med eller utan hjälp av det talade eller skrivna ordet.
Exempelvis bilder, fotograferade eller illustrerade, former, arkitektur, kroppsspråk och färger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar