lördag 7 januari 2012

EN VIDRÖRANDE TANKE..om FRIHET


Lyssnade på den här låten
OCH tänkte på ORDET FRIIIs ..innebörd
HUR olika vi kan se på det ordet
Hur olika.. var och en ..lägger in SIN betydelse
Hur olika friheten ÄR och ser ut på olika platser
runt om i vår värld
Det är inte lätt med ord..
Då vi alla har våra olika värderingserfarenheter och synsätt
För även om vi talar samma spåk..
Är det ÄNDÅ INTE alltid vi kan göra oss förstådda..

Vad FRIHET är för mig
Det tar jag upp SEN..en annan gång.

3 kommentarer:

  1. Hejsan Inger-Sofia.
    Matt Monro tillhör en generation av sångare och sångerskor som med sin mjuka ton vidrörde något i vårt innersta.
    Frihet, har man tur och föds på rätt plats kan man få frihet, på fel plats då är den bara en utopi, jag läste någonstans att chansen att att ett barn föds i Sverige är bara 0,8% om man räknar in alla barn som föds i världen.
    Ha en härlig dag, jag har solsken och önskar det till dig också.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Inger - Sofia.
    Frihet kan vara så mycket, första dagen på semestern är frihet, en vanlig fredag kan vara frihet, men riktig frihet är så mycket djupare, att bli fri från en svår sjukdom, där tror jag friheten börjar, eller att kunna leva i ett fritt land känns som frihet också.
    Någon sa att frihet är att inte ha mer att förlora, och det tycker jag är en del av sanningen bakom ordet.
    Ha en riktigt trevlig fortsättning på dagen.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Hejsan Inger-Sofia.
    Jag tittar in idag igen,jag vill önska dig en riktigt trevlig helg, jag hinner troligen inte starta upp min dator i morgon så därför passar jag på redan nu.
    Som skrivet ha det så gott och hoppas du inte får alltför mycket snö.
    Kram.

    SvaraRadera