onsdag 15 juni 2011

DET ÄR NÅGOT FEL PÅ KOMMENTARSUTSKICKET PÅ MIN BLOGG..SÅ DET FÅR BLI ETT SVARSINLÄGG ISTÄLLET

Har i över en halvtimme
Försökt få iväg min svarskommentar till dig
Utan framgång..så jag lessnade på att försöka och svarar dig
med ett inlägg istället
Funkar INTE nu heller..
MEN det är bara när jag skall kommentera HÄR..till dig


God morgon cumulus
Nää jag skulle nog heller inte kunna äta sniglar...
Jobbigt när det är så många,som invarderar dig
TUR jag slipper dom Men du har nog ett bra klimat
Och en bra växtlighet runt och ikring dig..
Dom stortrivs nog i din närvaro
Och vem/vilka skulle INTE göra det


Jaa det är så sorgligt det här med hur barn har det
Klasserna är FÖR stora
Ingen lärare i världen
orkar med och kan klara av att undervisa
Under de förhållanden som råder i idag
Där barn behöver MER än bokliga kunskaper
I ett samhälle som förändrats ,liksom livsvillkoren
Och som allt mer börjar vingla omkring
På obalanserade fötter.
Tänk om vi vuxna, skulle måsta känna rädsla
VARJE DAG,vi skall gå till våra jobb



Det är mysigt att få "prata" med dig en stund
ALLT gott & väl önskar jag dig KRAM
SVAR till kommentar till inlägg
Fast vi inte "träffs" så ofta HÄR i bloggrutan..
Så vandrar mina tankar lite då och då till DIG
Då jag undrar HUR du har det..hur livet tar hand om dig..
För så är detAtt DEN ,som (gav)ger vatten till den torra
och obearbetade jorden

Glömmer man ALDRIG Du fanns där..
Såg och gav...
Vi människor behöver varandra..vi behöver bli sedda..
för att se oss själva
Mmm håller med dig...
För vi fick då oxå träning i samspel och samarbete..i lekarna.
Då kroppsspråket sågs ..som nu inte finns att se
Bakom orden i kontakterna på nätet..KRAM och VAR rädd OM dig

2 kommentarer:

  1. TACK vännen!
    Känner mig både prioriterad och hedrad, som fick en blogg. Tusen tack, för gulliga ord!

    Så sant, men vi äldre borde göra mer.
    Känner mig så maktlös och lat, som inte
    tar tag i, när jag både ser och vet om hur unga har det.

    Måste erkänna att det finns en rädsla också...tänk om jag bjuder hem och nån kommer påverkad...vad gör jag då.

    Jag vet småttingar som sitter med tv-spel, där allt går ut på att skjuta varandra. Verklighetstrogna med ljud.
    Än en gång, undrar jag vad har dom för föräldrar!

    På 70-talet fick barnen en nyckel runt halsen och pengar, för att synas så lite som möjligt...idag får dom nya och dyra tv-spel.

    Egoistisk känner jag mig, när jag tackar högre makter för att jag föddes på 40-talet, med små anspråk. Där man buyggde kojor av ris och lekte med grankottar.
    Man var ute jämt och hittade på sina lekar.

    Hoppas du har det riktigt bra
    och hinner njuta av den underbara årstiden vi har nu.

    Stor kram.

    SvaraRadera
  2. En god morgon önskar jag dig!

    Har tänkt på det du skrev
    och det tar ju ett tag innan poletten trillar ner.
    Jag hade samma problem själv, att inte kunna skicka inlägg
    och det löste sig inte innan jag på Wolfie´s inrådan
    bytte webbläsare.Jag blev tvungen att ta ner Google Chrome.
    http://www.google.com/chrome/?hl=sv
    Så jag använder Chrome på bloggen och IE annars.

    Det är inte så komplicerat som jag trodde...jag bara trycker på Chrome´s ikon, när jag ska logga in på bloggen och när jag loggar ut trycker jag på IE.
    Men jag måste medge att Chrome är bättre.

    Chrome är ju google´s egen webbläsare...och tricket är inte vackert...men det fanns bara ett alternativ och det var att stänga spacet.

    Ha en härlig helg, vännen.
    Varm kram. @--->->---

    SvaraRadera