tisdag 17 maj 2011

TÖRNROSA SÖMN & MEDVETANDETS ÖGON

Fortsätter på min inslagna väg
OM SÖKANDET
Som så småningom ledde mig fram till en kurs i bildtolkning
I egensyfte..för att kanske hitta några ledtrådar där
Och det gjorde jag

Nu så här i efterhand..tänker jag på allt som kom till mig
Som jag överhuvudtaget inte hade en aning om dess existens
Hörde ett uttryck om
"Att när eleven är redo finns läraren där"
Och det stämmer..

Det är så enkelt egentligen ,som med allting annat
NÄR man väl kommer på det
Att vårt inre samtalar med oss,på olika sätt
Vi ritar bilder,som skvallrar vad som rör sig inom oss
Som vi inte blivit medvetna om
Utan som ligger likt Törnrosa i sin slummer

I väntan på att bli upp-väckta/täckta..

Färger..när jag fick kunskapen om deras symbolspråk
Var som att öppna upp en ny dörr till ett nytt rum

ALLT finns inom oss
Men vi vet det INTE förrän ordet givits till oss
Om det som FINNS där..men inte än uttalats
Som därför inte kan "SES"..med medvetandets ögon

Några ord som ständigt återkommer till mig
Efter varje etapp på min resa ÄR
Att "SANNINGEN är den som gör oss fria"
Och det kan jag stryka under på

Jag ritade ett HUS
Som i bildtolkningen står symboliskt
För den DU ÄR
Och det är så fantastiskt märkligt
Fast jag INTE trodde ett dugg på det ..i början
Men jag blev snabbt varse den enkla sanningen
Den OM mig själv









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar