söndag 15 maj 2011

TANKEUPPRÄTTHÅLLARE


När jag tappade fotfästet ..under några år,i mitt liv
Blev jag en sökare
Letade..hittade och läste en MASSA böcker
Gick på föreläsningar och kurser
Gjorde ALLT för att åter känna marken under mina fötter
Många godbitar och tankeupprätthållare,hittade jag åt
Många nya erfarenheter fick jag
Och det jag kom att få inse ..var
ATT ALLT handlar om HUR vi ser på oss själva
Vad vi känner till om.. vilka vi VERKLIGEN är
Och hur vi lär oss acceptera oss själva,som dom vi ÄR

Gamla inpräntande och skulbelagda synsätt
om/på oss själva
Är det vi först måste syna i sömmarna, och göra oss av med
Här är lite av allt jag hittat och fått draghjälp av

HITTADE dom här ordenav Deepak Chopra

ATT REAGERA PÅ SAMMA SÄTT
FRÅGA DIG SJÄLV
OM DU VILL VARA DET FÖRFLUTNAS FÅNGE
ELLER FRAMTIDENS BANBRYTARE::
DET FÖRFLUTNA ÄR STÄNGT OCH AVGRÄNSAT
FRAMTIDEN ÄR ÖPPEN OCH FRI..

---------------------------------------------------------------------------
I DET ÖGONBLICK NÄR DU ÄR RÄDDAST,ARGAST, OMEDGÖRLIGAST ELLER MISSTÄNKSAMAST, BEFINNER DU DIG I OVERKLIGHETENS VÅLD.
DITT EGO TVINGAR DIG ATT AGERA PÅ GRUNDVAL
AV FÖRFLUTNA UPPLEVELSER OCH GÖR DIG BLIND
FÖR NYA MÖJLIGHETER SOM FINNS HÄR OCH NU.
------------------------------------------------------------------------------------

ANDEN HAR EN BRA LÖSNING FÖR VARJE SITUATION
OM DU KAN ÖPPNA DIG FÖR DEN..
------------------------------------------------------------------------------------
INGEN HAR NÅGONSIN LÖST ETT PROBLEM GENOM ATT
VÄGRA LYSSNA TILL NYA FÖRSLAG.
INGEN HAR NÅGONSIN LÖST ETT PROBLEM
GENOM ATT STÄNGA OM SIG SJÄLV.

"Genom rätt tänkande får du all makt,
makt att göra himmel av din tillvaro och stund på jorden (okänd)

"Om du räds..lever du i skräck
Om du kan lugna ditt sinne och förbli stilla
i alla situationer.. är du på rätt väg
Läst i boken jakten på TILLVARON eller att leva I HARMONI
av Gunilla Haglundh

SÖK och DU skall FINNA....KRAM

2 kommentarer:

  1. Hej Inger
    och tack för dina varma ord.
    Så glad att du hittade vad du sökte och landade varsamt.
    Även jag sökte väldigt under ett antal år.
    Det svaret ligger utanför vår horisont och det fick jag så småningom acceptera.
    Som dig lärde jag mig att leva i nuet och glädjas åt det.
    En tuff tid, men man mognar under tiden.

    Ha det riktigt gott
    och var rädd om dig.
    Varm kram.

    SvaraRadera
  2. TACK..Mmm Själslig kondition..följer i lidandets spår.Tänk ..innan man kom in på lidandets väg..Var man livrädd att hamna där Ville lära mig förstå och inse UTAN att måsta gå den vägen....men fick inse Att det är ,det jag burit fram genom all mörkers smärta Är det jag lärt mig av.på djupet Men efter första fallet NER i förtvivlans brunn Då när man ingen erfarenhet hade ..av vägen.Trodde jag ATT jag aldrig skulle ta mig upp till ljuset igen Sen blir man aldrig lika rädd mer För man vet..HUR det är och att man tar sig därifrån och upp igen och att man får mer styrka för varje gång..Nu blir ju aldrig fallet så högt För erfarenheterna har fyllt upp det mörka hålet...med sina kunskaper
    ALLT GOTT & VÄL ÖNSKAR JAG DIG KRAM

    SvaraRadera