lördag 19 augusti 2023

tankeefterdyningar

Så här tänker jag efter mitt inlägg av Uppdrag granskning. För det första . Att- journalisten var lite Osmidig i/med sina frågeställningar och lite för tuggig. /alltså lik en bitsk hund som inte vill släppa taget om sitt "offer" Men mitt omdöme om den saken bottnar sig i att jag själv inte skulle klara av att ställa människor till svars på det sättet. Så jag skulle INTE passa in/få något jobb inom den genren heller. Men nu till mina andra funderingar. När någon människa blivit påkommen med att säga eller handla felaktigt Brukar det då och då låta sä här Som till en ursäkt/bortförklaring av det hela "Vi (jag är bara en människa)är bara människor och det är männskligt att fela SANT vi ÄR ALLA bara människor.varken MER eller MINDRE. Det finns lagar , regler, förbud ,förordningar och regler som gäller oss alla- att följa Oavsett om vi är kungligheter, ministrar , kändisar eller andra..vi alla Då kom jag in på ordet FUSK (a) som är ett lite mer vagt ostabilt ord (som det går att kringgå. Medans ordet BEDRÄGERI är ett rakryggat och stabilt ord. som inte går att kringgå Vad vill jag säga med det.? Så här- OM jag eller någon annan skulle med FALSK information -ansöka om ett bidrag -med osanningens finputsade ord. Och blev påkommen. DÅ skulle jag/vi måsta betala tillbaka det jag/vi på falska premisset fått oss tilldelat. För det går under bedrägeri.. och då har jag ingen rätt till bidraget Här kan jag inte smita under radarn ..och ta till det förmildrande och veliga fuskets bortförklaringar, Att jag visste inte bättre, jag glömnde, skrev fel..missade informationern .Hade en dålig dag Visst det kan hända oss alla Men nu undrar jag HUR är det ställt med återbetalningen av de bedrägliga ministrarnas tillskansade bidrag. För viss är/var det så Att vi är alla BARA NÄNNISKOR och har därför förmånen/rättigheten att FELA. Och få gå vidare i livet..med lärdomarna vi fått med oss- när vi blev påkomna med att göra FEL- Eller HUR står det till med den saken...är vi ändå MER eller MINDRE människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar