fredag 14 juli 2023

TACKSAMHET

Kunde inte låta bli att reagera på orden TACKSAMHET Det som några länder tyckte att Ukraina borde visa /uppvisa mer av. Alltså med gåvan följer vissa tacksamhetsrestrektioner. Men hallå där UKRAINA ÄR I KRIG - ett förödande krig Det är ju som om någon anfaller/brukar våld mot mig och hjälparen vill i min rädsla/nöd ha TACKSAMHET av mig UNDER pågående övergrepp. För det är ju vad som sker i Ukraina nu Som desperat behöver hjälp för att överleva En utrstäckt hand mot någon i nöd BORDE inte medföra underkastelsens Tacksamhet mitt under pågående övergrepp. För självklartt är Ukraina TACKSAMMA för den hjälp dom får Men just NU är dom ju i fullt krig...med att överleva/försvara sig mot våldsverkarna. Som hjälpare borde vi vara Tacksamma mot Ukraina som orkar/klarar av att hålla ut i detta vansinneskrig. Det som Ryssland utövar mot dom UTAN urskiljning och medkännande. Ukraina försöker allt vad dom kan försvarar / hålla stånd mot Rysslands invasion. för att bevara världens demokratier mot diktatorn Putin och alla andra maktutövare med sitt egenintresse i fokus. Så att gnälla över att Ukraina inte uppvisar tillräcklig tacksamhet, som västvärlden tycker, som INTE är i krig Tycker jag är befängt Klarar Ukraina av att motarbeta Ryssland och få ett slut på detta krig Är det ju något vi borde vara tacksamma över Att dom härdar ut för allas vår skull Vi som är åskadare till detta krigsvansinne borde vara glada över att kunna hjälpa till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar