onsdag 9 november 2022

BRIST PÅ EN FÖRSTÅELSE

Än mindre förstår jag NÄR jag är ute i naturen och ser allt det vackra. Eller när jag ser något programm på kunskapskanalen Som nu sist om stjärnorna , solen och det svindlande åren bakåt Som visar på hur allt utvecklats. Hur jorden/ vår planet, vi människor och alla levande varelser och växter Det är så otroligt fantastisk och vackert SÅ HUR kan människor förstöra, sabotera och döda allt detta . ÄR OBEGRIPLIGT Försöker sätta mig in i frågeställning VARFÖR I ett försök att FÖRSTÅ den männskliga naturen Men den förståelsen snubblar jag alltid på -när jag skall försöka ta den över tröskeln Kanske och så för att jag vare sig KAN eller VILL förstå det obegripliga Människan är en märklig och obegriplig varelse Som INTE ser/förstår att dom själva " hugger av den gren dom själva SITTER PÅ"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar