onsdag 6 maj 2020

FOTFÄSTE

Nu har jag reducerat mitt tittande och läsande OM CORONAVIRUSET
Till EN vecka .Istället för som tidigare EN gång om dagen
Det räcker MER än VÄL Då det inte tillför något nytt
Utan mest är ett spekulerande hit och dit - Med Samma frågor SAMMA information
OM dödstal, smittade och tänkta/uttänkta dödsfall och smittade i framtiden
DEN SANNINGEN som INGEN vet något säkert om/ ÄN känner till
Då det inte ÄN finns någon HÅLLFAST styrpunkt som tillför något
Utom mer tynger ner och gör mig deprimerade, lessen och trött
räcker det med en ny uppdatering i början av varje vecka för mig
Så jag håller mig informerad om läget OM något nytt tillkommit

För allt spekulerande hit och dit
leder INTE till något annat än en stor uppgiven trötthet
Som jag INTE vill skall få fäste inom mig
Då DEN kan göra mer skada och få mig sjuk av annat än CORONAN
Dessutom urlakar stressen som uppkommer av all nertyngande information -mitt immunförsvar
Som så VÄL BEHÖVS i kampen för att hålla Coronaviruset på avstånd
Och det som kommer att hjälpa mig/Bistå min kropp OM jag skulle bli smittad

Såå jag gör mina uppbyggliga skogsturer
FÖR det hjälper mig att INTE tappar bort det som är av vikt

Och som får mig -att som Sigge här på bilden
att stå stadigt med fotfäste -även när det blåser hårda och kalla vindar

För LIVET - att ta till vara på det - varje dag, timme och minut
-är det enda vi vet något om - Den TID som ÄR NU

Var RÄDDA OM ER och VARANDRA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar