fredag 5 april 2019

Med VATTEN som ett INRE sköljmedel

Vi människor har ju både en IN och UTSIDA att vårda oss om
Nuförtiden är det mest UTSIDAN som är viktig /räknas
Insidan är det lite mer knepigt med

Men vår inre "skönhet är ju mer bestående/hållbar
Medans den yttre är förgänglig och besitter endast en kort hållbarhetstid

I tankar på det kom jag att tänka på VATTEN.
Som är renande ur många aspekter
Som regn som symboliskt står för känslomässig förnyelse
Så INTE ÄR DET underligt att jag gillar regn

VATTEN står för det okända djupet inom oss- vårt omedvetna
för känslor /sinnesstämningar

Ibland kan vi "svämma över av känslor

Lika ofta ELLER kanske än mer OFTA HÅLLA tillbaka dom
Och DÅ VET man ju HUR det går

Det är ju bara att se vad som händer i naturen om vattnet blir stillastående
Eller om vi blockerar den kraft som vattnet har
Det blir livlöst /syrefattigt (odrickbart)

Så känslor är vatten som och så måste få vara i rörelse
Få komma till uttryck

Vatten i våra drömmar är en symbol för vår undermedvetna kraft.
om att vi ska vara ärliga mot oss själva
och vad vi känner och vilka vi är.
Hur vi förhåller oss till våra känslor i verkligheten.

ORD kan få människor att lyssna. Lika ofta dess motsats
Beroende på HUR dom sägs och hur dom "målas upp framför oss
Och vilka erfarenheter vi bär på /vilken kontakt vi har med till oss själva
En del kan tolkas som flummighet i symboltolkning.
Då det kan kännas skrämmande med sånt vi inte har koll på



Minns ju själv hur det var och kändes tidigare
Innan jag begrep mig på mig själv
Hur skrämmande det var i början -att börja öppna upp mina innerdörrar
VAD jag skulle hitta där
Då hade jag det jag gjorde för att skölja bort allt inrotat och invant
Allt gammalt skräp och alla spindelnät
Men nu är mina INRE resor INTE längre skrämmande- utan mer spännande


Spindelnätets fina trådar
klibbar sig fast vid dig
så tunna
skira
så lätta att ignorera
gå förbi

Det är därför du inget märker
inte ser faran i tid

Den osynliga tråden är skulden
Skulden som styr ditt liv
(livsvandrerskanisb)

Så det gäller att hitta åt VANLIGA ENKLA ORD
För att inte krångla till verkligheten
Den som innefattar både vår insida - som vår utsida
För att få till den HELHET som vi människor består av och som gör/får oss att må bra på alla plan
Var RÄDDA OM ER och varandra Och TRO på er själva D
På det ni ser, känner, upplever och hör
För det är viktigt att INTE svika sig själv genom att överlåta makten till andra
över ditt EGET liv och beslutsfattande.Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar