onsdag 15 augusti 2018

SKEN-HELIGHETEN

När jag nyss läste i Aftonbladet om de Katolska prästernas ÖVER-GREPP
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6nAvBW/300-praster-misstankta-for-sexuella-overgrepp-pa-barn

Vaknade ilskan till liv-en bedrövad ilska
Över SKENHELIGHETEN.
Den som dessa mäktiga så kallade GUDS män SMYGANDEs går omkring med - bärandes på sin "falska klädnad"
Spridandes sitt gift som förstör andra människors/BARNS liv -TILL-TRO
Genom sin FALSKHETS MUNNAR BÄRANDES på SKENHELIGHETENS klädnad
( som varulvar )

Gift
Gift
Själsligt gift- sprider de med sina lögner
Sin kärlekslöshet

Deras teaterkonst är skickligt regisserad
Deras tal är milt och lent
Jaa.. rent FÖRFÖRISKT

Akta dig för dessa lömska ormar

De hugger aldrig öppet
Det är ej dess natur.
Nej försåtligt ligger de på lur
Sitt gift vill de sprida
Din kropp och själ vill de åt
För att dig styra

AKTA DIG
AKTA DIG



Ett andetag från det förflutna
Vidrörde mig

Ett andetag från flera tidsepoker
Berörde mig

Kände Sorg över trångsynthet
Rädslor och kärlekslöshet
Från dom som var tomma och därför måste "döda"
Allt och alla som har LIV

Ett enda andetag som stannade tiden
För EN sekund i mitt liv
Och jag insåg
Att ingenting har förändrats
INGENTING

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar