söndag 27 augusti 2017

KONTAKT



http://www.msn.com/sv-se/halsa/medicin/d%c3%a4rf%c3%b6r-%c3%a4r-tystnad-viktig-f%c3%b6r-hj%c3%a4rnan/ar-AAqJ5Gv?li=BBqxCu3&ocid=mailsignout



Läste denna artikel och kan med erfarenhetens tyngd säga
Att tystnaden och naturen HÄR i skogen har hjälpt mig att få tillbaka minnet
Det som försvann så mycket av under min utbrändhet och nackskada


Har dessutom fått en hel del självförtroende och självkänsla
Mer än jag någonsin haft
Då tystnaden har hjälpt mig att få kontakt med mitt förflutna
så till den grad att jag numer förstår
och fått insikter om vad som påverkat mig i mitt liv

Så det är klart att med allt det som har hänt mig
i det liv som jag levt HÄR
Innebär ju att jag fått en annan syn på mig själv och därigenom min omvärld


Så om jag INTE råkat ut för allt det jag gått igenom
Och jag INTE hade tagit steget ut hit till skogen
Där tystnaden,naturen djuren tama som vilda..och människorna här .. gjort mig synlig
Hade jag nog förblivit osynlig.. både för mig själv som för andra
Så jaaa jag håller HELT med om att vi människor behöver tystnaden
För att höra det vårt inre vill berätta för oss

Som när jag kämpade som mest med att hålla huvudet ovanför vattnytan
Fick inse när jag tagit mig upp
Att allt kämpande har gett mig en stark "inre kondition"

Så var rädda om er och era liv..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar