söndag 10 januari 2021

REFLEXIONER INFÖR TIDSFÖRÄNDRINGENS INGÅNG FRÅN 2/2-2017






Tänk ändå vad tiden går.. och jag..jag är på väg in i lilla gumman åldern
Det är så det talas om äldre
Det ÄR inte klokt..
Det var ju nyss som min mormor ,mamma... andra släkt,vänner och bekanta var där
och NU ÄR DET MIN TUR


Nog för att jag förstått och sett vart det bär hän..
så det är ingen överraskning precis
Har sett de smygande och allt mer tydliga tecknen
Som de mer synliga tupphänget under hakan,stråna i näsan
Den allt mer töjbara huden
som lik en deg...vetedeg lika mjuk och som jag kan hantera lite som jag vill
Det gråvita håret..har tunnats ut..så det går mindre schampo nu
Sen så ser jag lite sämre och börjar bli lite dövven..
Men det har kompenserats med intuitionens förnimmelsehörsel och syn
och de ger full styrka

känner mig inte som en kvinna (även om jag både ser ut som en
är det och trivs med det)

Inte heller som en man(även om jag både kan se ut och bete mig som en )


Näää jag känner mig mer som en människa som har och haft förmånen
att få pinna omkring här på jordgolvet..lära mig,uppleva och lära känna
både mig själv och andra människor
och livets olika skiftningar

Har bott på olika platser i mitt liv och fått inse
att mitt hem är där jag slår mig ner..
För ju tryggare jag är i mig själv..
Där kan jag känna mig hemma..vart än jag bor
Tidigare i mitt liv var det HUSET/ platsen som skulle ge mig den tryggheten
Att ÄGA ett hus..mark och skog
För att kunna GE och lämna efter mig ett HEM till barnen
Att åka till..besöka även när inte jag längre finns
Och som ingen kunde ta ifrån dom..
Den önskan...längtan har varit en VÄLDIGT stark drivkraft
Kanske berodde det på min egen barndom..
Det jag längtade efter..var RÖTTER i ett FAST hem
Den trygga tillhörigheten som jag så länge drömt om

Men som sagt.. de senaste åren har jag åxå fått inse..
Att det och så kan vara "hindrande" ATT ÄGA

Då livet är så kort.. gäller det att ha "öppna vägbanor "
Så du får bättre utblick att se dig ordentligt omkring
För det är så lätt..att följa fel spår/väg

om du inte håller din vägbana öppen..
Och fri från ogräs för säker framkomlighet
Annars kan det bli som att irra omkring i en labyrint
(det vet jag hur det är)

Innan man vet åt vilket håll..vilken väg man skall välja

Ibland gäller det bara att INVÄNTA livets färdbeskrivning...
och inte ha så bråttom..
För det har jag fått inse att vi människor bär på
En omedveten medvetenhet....som behöver vårt tålamod
för att få komma till tals
innan vi rusar på i full fart och då kanske följer/väljer fel väg
För det är det lätt att göra
INNAN du hittat igen vägen HEM till dig själv och din vetskap
TRON på DIG SJÄLV

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar