tisdag 17 september 2013

KÄNDE DIG INTE..MEN ÄNDÅ



"Tittar över axeln
Tittar mig omkring
Letar bland orden. Som inte säger någonting
Känner vemodet krypa omkring
och en sorg som hoppar på mig. Fast jag inte vill
Går in och kikar. Lite då och då.. OM utifall DU skrivit någonting
Men din sida lyser med din frånvaro
Fast den är fylld av DIG
Tankarna ställer frågor ..utan att få något svar".
.
Nu har din sida tystnat..men INTE DU


Kristian som bloggat "i kroppen min" OM sin kamp mot cancern
Har nu somnat in
Har läst det han så öppenhjärtigt skrivit
så på sätt och vis har jag. Och mååånga fler.. fått lära känna honom
Genom hans andetag i de utgående.. känslors å sannings fyllda orden
som har gått direkt in och möblerat om.. inom mig
Så ibland kan man lära känna en människa på håll. Mer än en närvarande
För det handlar om VAD VI GER av oss SJÄLVA till andra
DU gav mycket av DIG SJÄLV..DU GAV ALLT
TACK för din öppenhjärtiga generositet och din livsstyrka

Så vandrar mina tankar till dina anhöriga
Dina föräldrar, syskon och nära vänner, som funnits vid din sida
under hela din tuffa resa mot livets slut
Sörjer med er.....................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar