torsdag 28 februari 2013

MINNESUPPMJUKARE



Två besökare kom förbi häromdan
som min mor ställt upp på..och funnits för i MÅNGA år
När deras liv var tufft..allt för tufft och motigt

Jag frågade innan dom åkte.. vad dom mindes MEST av min mor
Listan blev lång med deras hyllningsord
Hur livsglad,humoristisk,varmhjärtad,generös och modig hon var
Det fanns särskilt några ord,som hon sagt
och som dom levde efter och tänkte på
Och det var att ställa sig frågan.
När dom hamnade i olika tanke/valsituationer
VAD ÄR VIKTIGAST i LIVET
Att med dom tankarna i förgrunden
Sortera bort oväsentligheterna ..de mindre viktiga
För mig, som dotter till denna kvinna..
gav besöket mig många glädjeminnen och olika tankars känslor
som la sig bredvid alla dom andra

Så idag skall jag ta hand om alla osorterade tankar å känslor
Och den bästa platsen att göra det på... ÄR UTE i skogen

Önskar er ALLA en dag ..som tar VÄL hand om er

2 kommentarer:

  1. Är på snabbvisit på bloggen så jag tittar in för att önska dig en riktigt trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. HEJ ..VAD ROLIGT att "se" DIG.. mina tankar vandrar iväg till er lite då och då.med en undran OM HUR ni har det och mår Önskar er detsamma KRAM

    SvaraRadera