måndag 11 april 2011

KÄRLEK ÄR ORDET FÖR DAGEN


Fick den här bilden av Night lady
Och den fick mig att fundera kring det HÄR med kärlek

Tänk att något så elementärt livsviktigt
Kan få/ha så många laddningar
Och då menar jag DEN innebörd vi idag ,lägger i ordet KÄRLEK
För det är faktiskt VÄLDIGT olika
Fast fundamentet ,är stabilt och grundskyddat

Ibland kanske vi måste skotta bort,lite gammalt bråte

Innan & för att komma åt den
Men ett VET jag och det är att kärlek
Är något som kommer innifrån var & en av oss

Vi kan ju känna kärlek till många saker,företeelser & människor
Till någon som t,ex gör något bra & modigt för männskligheten
Någon som vågar ta ställning

Någon som ömsint och respektfullt,ser på människan
den vårdar,inom vården,barn & äldreomsorgen
Kan ju väcka en varm kärlekskänsla inom en

Naturens storslagna enkelhet&värme
som vi så ofta tar för given
Kan ju få kärleken att svämma över

Att bara få SE ...höra sina barn-barnbarns röst
Ger värmereglaget FULLT påslag

Och som nu i morse
När jag läste om en familj,som åter väntar barn
Och som uttrycker den kärlek dom känner & har till varandra
Känns fint i kropp & själ.Även för en "åskådare" att få höra
GRATTIS till den nya väntade familjemedlemmen & till ER kärlek

Kärlek ,som mina djur, så generöst ,utan efterkrav
Ger till mig
Får mitt inre att fyllas med värme

Ibland behöver vi nog stanna till/av
För att hinna se, & känna av kärlekens väsen
Som ju finns överallt, om vi vågar & ger oss tid
Att i tystnaden & stillheten ,känna igen dens inre "röst"


Önskar Er ALLA en varm & kärleksfylld dag

2 kommentarer:

  1. Så sant!
    Jag har gamla, invanda kärlekar, till familj och vänner, men så kommer den nya varje vår. Alltid lika härlig känsla, som jag önskar jag kunde beskriva.
    Spirande och hoppfull, innan första blåsippsknoppen. Ivern över att få SE. Med blåsippan blommar förälskelsen upp och man vill omfamna hela naturen.
    Så kommer en stark bromskänsla. Allt går för snabbt nu....medan jag sover händer saker jag vill se!

    Den här känslan väntar jag på hela vintern.

    Önskar dig en underbar påsk,
    med massor av kramar och pärlekärlek att träda upp på minnesbandet.
    Varm kram till världens goaste.

    SvaraRadera