söndag 25 november 2012

Umeå Christmas Market


Bojkotta det namnet.. skriver journalisten från Jämtland
Kjell Albin Abrahamson i VK ...

Det fick mig att att börja fundera
VAD det namner säger mig och får mig att känna
När jag läste det först..kopplade jag det INTE alls till JULmarknad
Utan namnet fick mig att tänka på STORMARKNAD
Köp,köp köp ni vet..den där lite kalla "cashkänslan"
där penningen är huvudaktören
Inte JULSTÄMMNINGEN
Fast i namnet ligger det STORSLAGNA
Och då menar jag INTE ur någon positiv synvinkel
Utan här har nog suttit några människor som försökt tänka
Tänka STORT ..INTERNATIONELLT och MODERNT
sett ur sina världs-perspektiv
Nää jag gillar inte det kommersiella namnet
det ligget ingen JUL i det
Men å andra sidan är det ju tidstypiskt
Sett ut dagens syn på vårt samhälle
och vad människor har för beydelse och funktion i det
Näää...Jag bokottar mer än gärna det namnet oxå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar