lördag 17 november 2012

SÄLLSKAPETS ENSAMHET



Följer en blogg..
som får mig att tänka och känna..
på många OLIKA vis
Ibland tar mer svårindentifierade tankar och känslor plats
den BERÖR.. och får mig alltid att KÄNNA och REFLEKTERA
http://ikroppenmin.blogspot.se/


Att kunna uttrycka SIG..
Klä sina känslor och tankar i ord
Ge skuggorna konturer
och färg.. till dödens svarthet

Att dela med sig till omvärlden
det som är smärtsamt och tungt
Det som handlar om det svåraste av allt ..
DÖDENS närvaro i sjukdomens fotspår
Känna dens flåsande iskalla andedräkt i nacken
och INTE kunna komma undan..fly den
Att låta sanningsljusets känslor och tankar .. ge sken
åt den väg som inget ljus har
Den som leder till ovissheten

Tror jag.. får många
att inte känna av den totala ensamheten.. i dödens närvaro

När ord berör STARKT,,som i kroppen min
Finns inget att säga..tillägga
Finns ingen tröst att ge
Bara gå en stund bredvid och lyssna
Lära sig och inse
Att den finaste gåvan.. är att GE av sig själv
Att dela med sig av det man upplever och känner
även när vi vandrar på den mer tunga och svårgådda vägen
då blir vi aldrig ensamma..


Dikten... livs-pärlan
beskriver känslan jag fått mig tillgiven
i de starka sanningsorden
Dom.. man är rädd att schabbla bort
då man skall försöka säga något..om det man fått till sig
som så lätt kan kännas klumpigt och fel..
Då inga ORD finns till ..i känslans beröring av orden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar