torsdag 8 november 2012

FRÅNVARO och TILL-VÄXT


Det blev en dikt idag..hit till min allvarsblogg
För jag vill lämna några rader här.. innan jag går
För annat upptar nu min tid ett tag framöver
Så var rädda om er och varandra



Ett frö
Så litet och obetydligt det ser ut
Men innehåller essensen
Av allt liv som skall bli

Dela med dig av dina frön
De livsfrön som du har

Dina tankar och ord
Kan få någon att vakna

Någon att känna
Förstå
Någon att växa

Varje tanke som gror
Ger liv till nya

Det är viktigt med frön

Viktigt med växt

Växt ger liv

Ett verkligt liv

(libsvandrerskanisb))

2 kommentarer:

  1. Hejsan Inger-Sofia!
    Christy Moore var en ny upplevelse för mig, låter lite skotskt tycker jag, honom får jag läsa på om.
    Dikten är mycket bra så den måste jag lämna dig "credit" för.
    Ha en riktigt trevlig eftermiddag och kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Wolfie..Det är det som är så fint med you tube Man skriver in ett ord och vips dyker det upp artister med musik(låtar som man aldrig hört
    Det ÄR mysigt
    Tack för diktcrediten :0)
    Hoppas den vecka som börjat NU tar väl hand om dig(er och ser till att ge lite extra glitterstänk åt era dagar Kram

    SvaraRadera